NEWSLETTER AUGUST 2021
 
Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România
 
 
Știri ◾ Ziua Evaluatorului – 9 septembrie 2021 ◾ Calendarul sesiunii de Acreditare/ Reacreditare – noiembrie 2021 ◾ Acces gratuit pentru membrii ANEVAR în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra (ANCPI) ◾ Noutate editorială: „Elemente esențiale din evaluarea proprietății imobiliare – transpuse în 150+ Aplicații” ◾ Seminare online de pregătire aprofundată în evaluare ◾ Programul KOST PLUS versiunea 8.0 ◾ Calendarul examenului de atribuire a calității de Membru Stagiar ◾ Programul ANEVAR de formare profesională – semestrul II 2021 ◾ Consultații stagiu – septembrie 2021
 
Analize de piață
 
Poziția oficială ANEVAR
 
Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media
 

Ziua Evaluatorului – 9 septembrie 2021

Ziua Evaluatorului – 9 septembrie 2021

Ziua Evaluatorului din România va fi celebrată anul acesta prin organizarea a două evenimente, în data de 9 septembrie 2021: Conferința internațională WAVO-ANEVAR „Evaluarea activelor – o perspectivă globală în condițiile actuale” și Gala Premiilor ANEVAR.

Conferința este organizată în parteneriat cu WAVO - World Association of Valuation Organisations, și se va desfășura în sistem hibrid. Va începe la ora 09:00, la Teatrul Național din București, și va fi transmisă live pentru participanții în sistem online. Traducerea din limba engleză va fi disponibilă doar pentru participanții la sală.

Speakerii confirmați ai acestui eveniment sunt:

  • Joseph HO – Managing Director LCH (Asia-Pacific) Surveyors Limited

  • Reiner LUX – Board Member WAVO | General Manager HypZert GmbH

  • Francis NG – Principal Consultant of Lawson David and Sung Surveyors Ltd (Hong Kong)

  • Prof. Aart HORDIJK – Phd (Retired), MRICS

  • Adrian VASCU – Președinte ANEVAR 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO S.R.L.

  • Mircea POPA - Director General Adjunct Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară

  • Dana ABABEI – Preşedinte ANEVAR 2018-2019 | Director general CMF CONSULTING S.A.

  • Andrei BOTIȘ – RICS - Evaluator EPI, EI | Președinte RoGBC (Romania Green Building Council)

Moderatori:

  • Sorin PETRE – Președinte ANEVAR | Partner PricewaterhouseCoopers

  • Dr. Adrian CRIVII – Președinte ANEVAR 2002-2003 | Viitor președinte WAVO | CEO Darian DRS

Conferința va fi urmată de Gala Premiilor ANEVAR, care va putea fi urmărită online. Aflată la cea de-a șasea ediție, Gala pe care o organizăm anual, urmărește evidențierea acelor persoane și organizații care au contribuit semnificativ la dezvoltarea profesiei și creșterea nivelului de profesionalism al practicii din România.

Detalii, aici.

Rămâneți conectați la mijloacele noastre de comunicare: paginile oficiale de social media și site-ul www.anevar.ro, pentru mai multe informații.

Calendarul sesiunii de Acreditare/ Reacreditare – noiembrie 2021

Calendarul sesiunii de Acreditare/ Reacreditare – noiembrie 2021

În această toamnă ANEVAR organizează un nou examen de acreditare/reacreditare, în luna noiembrie. Având în vedere că ne dorim și lucrăm în permanență la creșterea calității activității de evaluare, îi încurajăm și îi susținem pe toți cei care doresc să se înscrie la acest examen. Dobândirea calității de Membru Acreditat ANEVAR (MAA) reprezintă accesul la un nivel superior de competență profesională.

Promovând examenul de acreditare:

  • Puteți deveni evaluatori recunoscuți la nivel european – REV, recunoaștere oferită prin intermediul ANEVAR de către The European Group of Valuer Associations (TEGoVA), grup de asociații de evaluatori ce include 71 de asociații din 37 de țări.

  • Puteți deveni membri ai Royal Institute of Chartered Surveyors – MRICS. RICS este organismul profesional global care promovează și aplică standarde internaționale în evaluarea, gestionarea și dezvoltarea terenurilor, imobilelor, construcțiilor și infrastructurii și are membri în 148 de țări.

Menționăm și faptul că membrii ANEVAR care dețin specializarea MAA-EI, pot fi atestați de către ASF pentru realizarea de evaluări pe piața de capital.

Calendarul, aici.

Acces gratuit pentru membrii ANEVAR în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra (ANCPI)

Acces gratuit pentru membrii ANEVAR în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra (ANCPI)

Ca urmare a discuțiilor care au loc între ANEVAR și Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, evaluatorii autorizați vor putea dobândi acces în baza de date gestionată de ANCPI (e-Terra).

Accesul în baza de date se va face conform instrucțiunilor pe care le vom primi ulterior, de la ANCPI, după etapa colectării informațiilor de la dvs.

Orice alte detalii utile vi le vom comunica de îndată ce le primim de la ANCPI.

Mai multe detalii, aici.

Noutate editorială: „Elemente esențiale din evaluarea proprietății imobiliare – transpuse în 150+ Aplicații”

Noutate editorială: „Elemente esențiale din evaluarea proprietății imobiliare – transpuse în 150+ Aplicații”

Primul volum al acestei cărți cuprinde o colecție de peste 150 de aplicații rezolvate și explicate. Fiecărei aplicații prezentată în carte îi corespunde o rezolvare în Excel în colecția de fișiere.xls ce însoțește volumul, colecție ce poate fi descărcată - după achiziția acestuia - din Magazinul IROVAL: https://magazin.iroval.ro/.

Primul volum este structurat în patru capitole care tratează:

  • statistica matematică drept instrument foarte util în activitatea evaluatorului de proprietăți imobiliare (dar și a celor de bunuri mobile, prin extensia principiilor explicate aici) - autoare dr. ec. Elena Ionașcu;

  • analiza celei mai bune utilizări, obligatorie când se estimează valoarea de piață a bunurilor imobile - autoare dr. ing. Irina Bene;

  • metodele de evaluare a terenurilor și amplasamentelor - autoare dr. ing. Irina Bene;

  • valoarea în timp a banilor, concept de bază în evaluare care asigură compararea în timp a fluxurilor de numerar - autoare dr. ec. Elena Ionașcu.

Al doilea volum este în lucru și previzionăm apariția lui în a doua jumătate a anului 2022.

„Parcurgând materialul, îmi dau seama că, dincolo de suportul important acordat stagiarilor, cartea de aplicații va fi un foarte bun instrument de recapitulare pentru toți cei implicați în profesie, chiar și acolo unde experiența se măsoară în numere cu două cifre.” Adrian Popa Bochiș - Vicepreşedinte - preşedinte al Comisiei de calificare şi atestare profesională ANEVAR.

„Evaluarea bunurilor este despre logică, raționament și realizarea de conexiuni, mai mult decât despre simpla aplicare a principiilor matematicii.” Irina Bene - cercetător IROVAL & Elena Ionașcu – Cercetător IROVAL.

Cartea poate fi achiziționată accesând magazinul nostru online, aici.

Seminare online de pregătire aprofundată în evaluare

Seminare online de pregătire aprofundată în evaluare

Seminarele D15 – Pregătire aprofundată în evaluarea proprietăţii imobiliare și D14 – Pregătire aprofundată în evaluarea întreprinderilor, adresate tuturor membrilor titulari, dar în mod special celor care doresc să se prezinte anul acesta la examenul pentru dobândirea calității de membru acreditat, vor avea loc în 20-21 septembrie și respectiv, 22-23 septembrie, în format online, prin intermediul platformei Zoom, sub coordonarea dlui. Gheorghe Bădescu, MAA.

Seminarele constau în expuneri, aplicații, teme pentru acasă și un examen scris (test grilă). Le recomandăm celor care au participat la unul dintre aceste seminare în anul 2020, să nu se înscrie și anul acesta, tematica lor nu s-a modificat.

Transmiterea temelor pentru acasă rezolvate și prezența online la seminar, reprezintă condiții obligatorii pentru promovarea seminarului; în urma promovării, se obțin 20 de ore de pregătire continuă, aferente anului 2021.

Detalii despre înscrieri, aici.

Programul KOST PLUS versiunea 8.0

Programul KOST PLUS versiunea 8.0

Versiunea 8.0 rezolvă unele probleme constatate și aduce indicii noi valabili în perioada 01.08.2021 – 31.07.2022.

De asemenea, aduce costuri noi prezentate de dl. Corneliu Șchiopu în tabelele de indici de actualizare:

  • încălzirea în pardoseală, atât cu apă caldă cît și încălzire electrică

  • șarpantă + învelitoare din țiglă BRAMAC

  • învelitoare WATTERBEST cu și fără șarpantă

precum și defalcarea unor subsisteme din volumul 4.

Pentru articolele din cartea „Metoda costurilor segregate”, respectiv, grupa 6. DOAR PENTRU CONSTRUCTORI, din program, au fost preluați pentru perioada 2021-2022 aceiași indici de actualizare calculați pentru perioada 2019-20120 deoarece pentru această carte nu au apărut indici noi.

Prețurile pentru versiunea 8.0 sunt următoarele:

Reamintim ca programul „Kost Plus” conține informații din următoarele surse:


a) cataloage de costuri:

  • COSTURI DE RECONSTRUCȚIE - COSTURI DE ÎNLOCUIRE CLĂDIRI REZIDENȚIALE - Editura IROVAL 2009 / 2016, autor Corneliu Șchiopu

  • COSTURI DE RECONSTRUCȚIE - COSTURI DE ÎNLOCUIRE CLĂDIRI INDUSTRIALE, COMERCIALE, AGRICOLE, CONSTRUCȚII SPECIALE - Editura IROVAL 2010 / 2016, autor Corneliu Șchiopu

  • COSTURI DE RECONSTRUCȚIE - COSTURI DE ÎNLOCUIRE CLĂDIRI CU STRUCTURI PE CADRE, ANEXE GOSPODĂREȘTI, STRUCTURI MiTek ȘI CONSTRUCȚII SPECIALE - Editura IROVAL 2014 / 2016, autor Corneliu Șchiopu

  • COSTURI DE RECONSTRUCȚIE - COSTURI DE ÎNLOCUIRE CLĂDIRI DE BIROURI ȘI CLĂDIRI COMERCIALE - Editura IROVAL 2020, autor Corneliu Șchiopu și din

  • INDICII DE ACTUALIZARE aferenți acestora (la fiecare apariție de noi indici de actualizare aceștia vor fi adăugați în baza de date a programului KOST PLUS)

b) cărți în care apar costuri ale elementelor de construcții:

  • „Metoda costurilor segregate” – Editura IROVAL 2009, autor Corneliu Șchiopu

  • „CONSTRUCȚII – sisteme și subsisteme constructive” – Editura IROVAL 2012, autor Corneliu Șchiopu

Baza de date va fi completată cu alte tipuri de construcții pe măsura ce acestea vor apărea.

Mai multe informații, pe www.kosturi.ro.

Calendarul examenului de atribuire a calității de Membru Stagiar

Calendarul examenului de atribuire a calității de Membru Stagiar

Examenul se desfășoară online, în conformitate cu Regulamentul de organizare a examenului de atribuire a calităţii de membru stagiar și cu Procedura de desfășurare a examenului de atribuire a calitații de membru stagiar în sistem online, prin intermediul platformei Zoom și al platformei de testare online ANEVAR.

Depunerea dosarelor de înscriere începe în data de 21 septembrie și se încheie în data de 18 noiembrie.

Toate informațiile necesare accesării celor două platforme vor fi comunicate candidaților, prin e-mail, după încheierea perioadei de înscriere.

Calendarul integral poate fi consultat aici.

Programul ANEVAR de formare profesională – semestrul II 2021

Programul ANEVAR de formare profesională – semestrul II 2021

Având în vedere criza sanitară determinată de pandemia de COVID-19provocată de coronavirus, în semestrul II 2021, programul de formare profesională se va desfășura online, în conformitate cu prevederile Regulamentului de derulare și de finalizare a stagiaturii, aprobat prin Hotărârea Consiliului director nr. 87/2016, cu modificările ulterioare și ale Procedurii de desfășurare a cursurilor de formare profesională în sistem online, aprobată prin Hotărârea Consiliului director nr. 45/2020

Astfel cursurile, examenul scris, consultațiile și examenul oral vor avea loc online, prin intermediul platformei Zoom și al platformei de testare online ANEVAR. Toate informațiile necesare accesării celor două platforme vor fi comunicate participanților, prin e-mail, după încheierea perioadei de înscriere.

De regulă, modulele de curs se desfășoară de luni până vineri, în intervalul orar 13:00-20:00.

Pe toată perioada de desfășurare a programului de formare profesională, participanții vor utiliza un dispozitiv personal (desktop, laptop, tabletă) cu acces la internet, dotat cu camera web și microfon.

Programul ANEVAR de formare profesională - semestrul II 2021, cuprinde următoarele cursuri:

Evaluarea întreprinderii - EI

Detalii despre înscrieri, aici.

Consultații stagiu – septembrie 2021

Consultații stagiu – septembrie 2021

În atenţia membrilor ANEVAR care au finalizat un curs de pregătire profesională în domeniul evaluării şi doresc să desfăşoare stagiul practic participând la consultaţiile stagiu susţinute de către Corpul de lectori îndrumători ANEVAR:

Primele sesiuni de Consultații stagiu din semestrul II 2021 vor avea loc online, în perioada 20 – 24 septembrie și vor fi organizate de filialele ANEVAR de la București, Cluj, Constanța, Iași și Timișoara.

Detalii despre înscrieri, aici.

ANALIZE DE PIAȚĂ

Continuăm să vă supunem atenției noi analize ale pieței imobiliare, furnizate de diferiți raportori. Acestea sunt găzduite pe site-ul nostru, în pagina Resurse. Corectitudinea datelor cuprinse în analizele prezentate este garantată de fiecare entitate furnizoare în parte.

Luna aceasta vom publica o nouă analiză a site-ului www.analizeimobiliare.ro, Raportul pentru T2 2021.

Acesta poate fi studiat aici.

POZIȚIA OFICIALĂ ANEVAR

Punctele de vedere oficiale ale Asociației cu privire la diverse aspecte ce vizează profesia de evaluator pot fi consultate aici.

Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media

Citiți Newsletter-ul nostru și în paginile oficiale ale ANEVAR de Facebook, Twitter și LinkedIn. Conectați-vă cu noi prin intermediul celor trei conturi de social media și veți primi în timp real toate informațiile despre evenimentele și activitățile Asociației!

Ne găsiți aici:

Informatii de contact ANEVAR

Sediul central
Str. Scarlatescu nr. 7, sector 1, Bucuresti, 011158

Telefon:    +4 021 315 6564    +4 021 315 6505
Fax:    +4 021 311 1340
E-mail:    anevar@anevar.ro
Program:    Luni - Joi: 09:00 - 17:30
Vineri: 09:00 - 15:00

Pentru informatii de contact privind filialele asociatiei, va rugam sa vizitati site-ul nostru.

Despre Newsletter

Newsletter-ul ANEVAR este o publicatie lunara in care va prezentam articole din domeniul evaluarilor si noutati despre organizatia noastra.

Daca doriti sa nu mai primiti acest newsletter, va rugam sa urmati instructiunile din pagina dupa ce dati click pe cuvantul DEZABONARE.

Despre ANEVAR

Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania a luat fiinta, in anul 2011, in baza Ordonantei Guvernului Romaniei nr. 24/2011 privind unele masuri in domeniul evaluarii bunurilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 99/2013, ca organizatie profesionala de utilitate publica, fara scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizati in conditiile stabilite de acest act normativ. Asociatia este autoritatea competenta care organizeaza, coordoneaza si autorizeaza desfasurarea activitatii de evaluator autorizat in Romania si reprezinta interesele profesiei de evaluator autorizat la nivel national si international.

In prezent asociatia numara peste 4300 membri titulari si 350 de membri corporativi si isi desfasoara activitatea atat la nivel sediului sau central din municipiul Bucuresti cat si la nivelul celor opt filiale din teritoriu.

Pentru informatii suplimentare va rugam sa vizitati site-ul nostru www.anevar.ro